Skladba
Na začátku si zopakujeme určování základních větných členů. Rozlišíme podmět vyjádřený, nevyjádřený, rozvitý a několikanásobný. V závěru se zaměříme na shodu přísudku s podmětem.
a) 1. cvičení – opakujeme pravopis, zapisujeme podmět a přísudek
b) 2. cvičení – do vět doplňujeme vhodný podmět
c) 3. cvičení – vyhledáme a zapíšeme základní skladební dvojici
d) 4. cvičení – rozlišujeme podmět vyjádřený a nevyjádřený
e) 5. cvičení – opakujeme pravopis, rozlišujeme podmět vyjádřený a nevyjádřený
f) 6. cvičení – opakujeme pravopis, rozlišujeme podmět vyjádřený a nevyjádřený
g) 7. cvičení – opakujeme pravopis, rozlišujeme podmět rozvitý a několikanásobný
h) 8. cvičení – tvoříme vhodné základní skladební dvojice
ch) 9. cvičení – doplňujeme koncovky příčestí činného v přísudku
i) 10. cvičení – ze skladebních dvojic tvoříme vhodné věty
j) 11. cvičení – dokončujeme věty
k) 12. cvičení – doplňujeme neúplná slova
l) 13. cvičení – doplňujeme neúplná slova
m) 14. cvičení – doplňujeme neúplná slova